پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3312
-
الف
+

بهترین فیلم از نگاه سیامک اطلسی

با بهترین فیلم سینمایی زنده‌یاد سیامک اطلسی بیشتر آشنا شوید.

زنده‌یاد سیامک اطلسی، فیلم «آن سوی آتش» را که در پنجاه سالگی بازی کرده بود، به عنوان بهترین فیلم تمام دوران حرفه‌ای خود می‌داند.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از ایسنا، زنده‌یاد سیامک اطلسی که روز گذشته براثر ابتلا به کرونا در سن ۸۵ سالگی از دنیا رفت، همکاری با کیانوش عیاری را باعث افتخار خود دانسته و گفته بود: یادم می‌آید وقتی پنجاه سال داشتم از سوی آقای عیاری به این کار دعوت شدم و زیر بمباران اهواز کار می‌کردیم، به‌طوری‌ که برخی به ما می‌گفتند برگردید ولی آقای عیاری ایستاد. ما تمام دیالوگ‌ها را بی‌وقفه می‌گفتیم و بهترین فیلمی که در این سال‌ها کار کرده‌ام، «آن سوی آتش» است.

کیانوش عیاری نیز درباره فیلم خود گفته بود: ۳۵ سال پیش این فیلم ساخته شد. وقتی در شهری مثل اهواز متولد شدم و آسمان بالای سرم را سرخ می‌دیدم، طبیعی است چنین فیلمی را بسازم چون تضادهای اجتماعی را در نقاط مختلف دیده‌ام.

بر اساس این گزارش، سیامک اطلسی متولد ۴ تیر ۱۳۱۵ در ارومیه، بازیگر صداپیشه (دوبلور) بود. او به جز بازیگری، صداپیشه حرفه‌ای بود و کارگردانی و نویسندگی نیز می‌کرد.

اطلسی در سال ۱۳۴۲ زیر نظر استاد مانی در استودیو شاهین فیلم، حرفه صداپیشگی را آغاز کرد تا اینکه با پیشنهاد یکی از کارگردانان که فیلمش را برای دوبله آورده بود سر از دنیای بازیگری درآورد و از سال ۱۳۵۰ بازیگری را آغاز کرد. ایفای نقش حصین بن نمیر فرمانده لشکر یزید در مجموعه «مختارنامه» از آثار ماندگار این هنرمند فقید است. روحش شاد و یادش گرامی باد.

بیشتر بخوانید:

جدول پخش شبکه آی‌فیلم

بیوگرافی زنده‌یاد سیامک اطلسی

ا.ا/ ص.گ

نظر شما
ارسال نظر